بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز معاملات یورو/دلار با نرخی قوی‌تر
معاملات یورو/دلار با نرخی قوی‌تر
چکیده این مطلب : انتشار : 1403/02/31 - 14:21 0 نظر

گلدمگ: به لطف حرکت قیمت نرم‌تر دلار آمریکا، جفت یورو/دلار امروز در سطوح بالاتری معامله شد.

به گزارش سایت بازار طلا، جفت یورو/دلار (EUR/USD) روز دوشنبه در ساعات اولیه‌ی معاملات آسیایی با نرخ قوی‌تری در حدود 1.0875 معامله شد.

آنچه منجر به رشد و افزایش در جفت اصلی شد، حرکت قیمت نرم‌تر دلار آمریکا بود. بوستیک، بار، والر، جفرسون و مستر از فدرال رزرو قرار است روز دوشنبه سخنرانی کنند. غیر از این، مهم‌‌ترین داده‌های منطقه یورو، PMI اولیه ماه می در روز پنج‌شنبه خواهد بود.

فشارهای تورمی در ماه آوریل کاهش یافت، اما بعید به نظر می‌رسد که این پیشرفت فدرال رزرو را مجاب کند که به زودی نرخ بهره را کاهش دهد. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو نیز در این زمینه خاطرنشان کرد که بانک مرکزی ایالات متحده به داده‌های بیشتری نیاز دارد تا اطمینان حاصل کند که آیا تورم به طور پیوسته به سمت 2 درصد کاهش می‌یابد یا خیر. علاوه بر این، چندین مقام فدرال رزرو بر موضع محتاطانه‌ی خود برای نگه‌داشتن نرخ‌های بالاتر برای مدت طولانی‌تر تاکید کردند.

هفته گذشته‌ی، رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، گرچه بر مشاهده‌ی نشانه‌هایی از کاهش تورم در گزارش اخیر CPI اشاره کرد، اما ابراز داشت که ترجیح می‌دهد داده‌های ماه می و ژوئن را برای کسب اطمینان از قرارگرفتن تورم در مسیر درست بررسی کند. 

در کنار او، لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، نیز ضمن بیان اینکه سیاست به خوبی وضع شده است، خاطرنشان کرد که هنوز زود است که بگوییم پیشرفت در مورد تورم متوقف شده است. تام بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند نیز بر این نکته تأکید کرد که بانک مرکزی باید هزینه‌های استقراض را برای مدت طولانی‌تری بالا نگه دارد تا اطمینان حاصل شود که تورم در مسیر هدف خود قرار دارد.

آنچه مسلم است شرط‌بندی کمتر بر روی انتظارات کاهش نرخ از سوی فدرال رزرو آمریکا ممکن است دلار را افزایش دهد و باد مخالفی را برای جفت یورو/دلار ایجاد کند.

و اما تحلیلگران نامورا (Nomura) سرعت تدریجی سه کاهش در سال جاری را در حال حاضر محتمل‌ترین سناریو دانستند و افزودند: «گرچه این احتمالی‌ترین اتفاقی است که علیرغم وابستگی اقدامات بانک مرکزی اروپا به داده‌ها می‌تواند روی دهد، اما در صورت بدترشدن شرایط اقتصادی ممکن است به سمت کاهش‌های تهاجمی‌تر تغییر مسیر اتفاق بیفتد.»
 

و در نهایت، ایزابل اشنابل، سیاستگذار بانک مرکزی اروپا (ECB) در سراسر حوضچه با هشدار در مورد کاهش بیشتر هزینه‌های وام با توجه به عدم اطمینان در مورد چشم‌انداز آتی، اظهار داشت که بانک مرکزی اروپا ممکن است نرخ بهره را در ماه ژوئن کاهش دهد.

منبع : tgju

نظرات
captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00
بازار طلا

میخواهید از آخرین اخبار و تخفیف های بازار طلا باخبر شوید؟